27 Σεπ 2020

ΑΣΦΑΛΤΙΝΑ ΒΟΥΝΑ 9.2 Sourdontamara Edition

Κείμενο-φωτογραφιες Μπαλής Μάκης

Ασφάλτινα Ελληνικά Βουνά 9 λοιπον,και τα σουρδονταμαρα αδύνατο να λείπουν από το θεσμό!Ετσι όπως εξελίχτηκε όμως η βόλτα και αφού διαφορετικές παρέες τελικά κάναν τα δικά τους βουνά,το δικό μας μετανομαζεται σε 9.2!

Παρασκευή απόγευμα έχουμε συνάντηση μετά τις δουλειές μας για αναχώρηση προς Κεράσια στη Πλαστήρα.Εχουμε κ εμείς μελετήσει όλες τις μέρες τα καιρικά φαινόμενα που θα βρίσκαμε μπροστά μας,αλλά η ελπίδα πεθαίνει τελευταία! Φαίνεται πως θα φάμε βροχή το βράδυ της Παρασκευής όμως οι προβλέψεις δείχνουν τον Ιανό να φεύγει νότια!Οπότε αδιάβροχα από Κοζάνη και ολοι μαζί (8 σύνολο) τσακμακωσας και βζν!

Εγνατία μέχρι τα Γρεβενά και από εκεί στο δρόμο για Καλαμπάκα με το νερό που πέφτει στα κεφάλια μας να είναι ασταμάτητο αλλά όχι κάτι το ιδιαίτερο ή άγνωστο.Στη Καλαμπάκα στάση για τσιγάρο και ο Γιώργος βλέπει στο κινητό του,το μήνυμα του Πασχάλη.Μεγαλη προσοχή στην ανάβαση για Κερασιά από Μουζάκι.Παιρνουμε τηλέφωνο και μας ενημερώνει για κατολισθήσεις και ποτάμια νερού.Αφου το λέει ο Πασχάλης θα είναι δύσκολο.Αποφασιζουμε να μην ανέβουμε από Μουζάκι αλλά από Καρδίτσα για να αποφύγουμε τα στενουρια. Όσο όμως πλησιάζουμε στη Καρδίτσα ο καιρός αλλάζει σε κάθε χιλιόμετρο που περναει,πάντα προς το χειρότερο.Η βροχή πολλή πιο δυνατή και σε ένταση και σε νερό,όπως και ο αέρας το ίδιο. Η ταχύτητα έχει πέσει στα 60-70 χιλιόμετρα και με δυσκολία βλέπουμε αλλά προχωράμε μέσα στη μαυρίλα μέχρι τη στάση για βενζίνη έξω από την Καρδίτσα,στο δρόμο προς Πλαστήρα.

Τα παιδιά στο βενζινάδικο μας έδωσαν πληροφορίες για την κατάσταση που επικρατεί μετά από εκεί.Το ποταμι φουσκωσε,πέρασε τον δρόμο και εχει παρασύρει και οχήματα.500 μέτρα μπροστά είναι όλο αυτό.Μας συμβουλεύουν να μη περάσουμε για κανένα λόγο και μας προτείνει και ένα ξενοδοχείο πριν το ποτάμι.Μιλησαμε με τον ξενοδόχο αλλά αποφασίσαμε να πάμε στο κέντρο στη Καρδίτσα για διανυκτέρευση για να είμαστε σε πολιτισμό με μπύρες και πίτσες.. Παρεπιπτόντως το πρώτο που πλημμύρισε ήταν εκείνο το ξενοδοχείο που δε πήγαμε..

Κλείσαμε στο ξενοδοχείο Αύρα με 18€ ανά άτομο και τα μηχανακια τα παρκάραμε στο στενάκι,κάτω απο τις τέντες του ξενοδοχείου.Αφησαμε πράγματα και περνούσαμε την ώρα μας έξω από το ξενοδοχείο με μπυρες και φαγητό στα όρθια,με γέλια,φωνές και φωτογραφίες στο viber στους φίλους που ειμασταν χωρια.!όλα καλά βολευτηκαμε τα λέμε αύριο στο δρόμο!Καποια στιγμή έκοψε η βροχή ,στέγνωσαν τα πεντακάθαρα νερά τις βροχής και πήγαμε απέναντι στα τραπέζια μιας πιτσαρίας που έκλεινε εκείνη την ώρα και μας είπε το παιδί να αραξουμε εκεί.

Για μία στιγμή νομίσαμε τελείωσε όλο αυτό όμως τα γέλια μας κόπηκαν μόλις το ποτάμι μπήκε στη πόλη.Ενας τεράστιος όγκος νερού και λάσπης που παρεσερνε τα πάντα στο πέρασμά του.Απο μπροστά μας περνούσαν δέντρα,γλάστρες,τραπέζια,καρέκλες,ένα σκουτερ ντελιβεραδικο, κάδοι,σκουπίδια κ ότι μπορείς να φανταστείς.Ολη η περιοχή μύριζε έντονα πετρέλαιο από πλημμυρισμένες λογικά δεξαμενές.Το νερό είχε περάσει το μισό μέτρο μέσα σε 2 λεπτα και εμείς καθόμασταν πάνω στα τραπέζια,ενώ οι μηχανές μας απέναντι ήταν ως τη μέση με νερό.Καποια στιγμή πέρασε ένα πυροσβεστικό όχημα με μεγάλη ταχύτητα,σήκωσε κύμα και παρέσυρε ένα μικρό αυτοκίνητο προς τα μηχανακια μας αλλά σταμάτησε σε μια κολώνα σήμανσης.Μετα από λίγο ένας κάδος έρχεται με φόρα πάλι πάνω στις μηχανές.Τελευταια στιγμή άλλαξε πορεία και έφυγε μακρυά.

Βλέποντας όλα αυτά και μη μπορώντας να κάνουμε κάτι πήγαμε απέναντι στο ξενοδοχείο που με δυσκολία μπορέσαμε να περπατήσουμε μέσα στο νερό.Ολο το ισόγειο φυσικά ήταν πλημμυρισμένο και το ρεύμα σε όλη την πόλη κομμένο.Ανεβηκαμε στα δωμάτια πλυθηκαμε από τα βρωμονερα και πέσαμε για ύπνο χωρίς να ξέρουμε τι μας ξημερώνει και αν θα βρούμε τις μηχανές το πρωί..

Διαδρομή Παρασκευής

Το Σάββατο ξυπνησαμε και το πρώτο πράγμα είναι να κοιτάξουμε από το μπαλκόνι μπας και έχουν φύγει τα νερά και άμα τα μηχανάκια είναι στη θέση τους.Τα μηχανάκια όντως είναι στη θέση τους όπως και τα νερα επίσης!Ήπιαμε καφέ, φάγαμε τα μπισκότα μας και αφού ενημερώθηκαμε για τη διανυκτέρευση στους Πινακάτες,αρχίσαμε να μαζέψουμε τα πράγματα μας. Κατεβαίνοντας στη ρεσεψιόν η κατάσταση του ξενοδοχείου είναι τραγική.Ολα έχουν καλυφθεί με λάσπη,ενώ στον ημιυπόγειο χώρο που την προηγούμενη μέρα έπαιρνε ο κόσμος το πρωινό του,τώρα επέπλεαν καρέκλες. Δε μπορώ να διανοηθω το μέγεθος της ζημίας ούτε σε πόσο καιρό θα ξαναλειτουργήσει το ξενοδοχείο.

Η στάθμη τους νερού έξω είχε πέσει αρκετά από τη προηγούμενη νύχτα.Βγαλαμε με προσοχή τις μηχανές και τις βάλαμε 30 μέτρα παραπέρα που ήταν στεγνά.Οπως φαινόταν μόνο στο κέντρο κρατούσε η πλημμύρα ακόμα.Βαλαμε μπροστά και οι περισσότερες εξατμίσεις πετούσαν νερά αφού το βράδυ είχαν καλυφθεί από το ποτάμι.Περνοντας από τις γειτονιές ο κόσμος ήταν έξω και μετρούσε τις καταστροφές προσπαθοντας να σώσει ότι γινόταν.

Για να φτάσουμε Πήλιο από Φάρσαλα μας είπαν πως ο δρόμος έπεσε και αποφασίσαμε να πάμε από Τρίκαλα-Λαρισα.Στη πρώτη μεγάλη διασταύρωση έξω από Καρδίτσα η αστυνομία έχει κλείσει το δρόμο.Τον ρωτάμε και λέει πως ο δρόμος έχει γίνει ποτάμι και να μη περάσουμε.Τον ρωτάω να πάμε να δούμε και μας αφήνει.Εγω μπροστά τέρμα αριστερά στη λωριδα,δίπλα στο κράσπεδο και από πίσω ακολουθούν και οι υπόλοιποι.Στη διασταύρωση πάνω,ένα αγροτικό περνάει με τα όλα, σηκώνει κύμα παρασέρνει τον Γιώργο και τον Χάρη χωρίς ευτυχώς να πέσουν!Ο Γιώργος ουρλιάζει βρίζοντας τον!Φτανουμε στο επόμενο μπλόκο και μας ρωτάνε αν ήρθαμε από πίσω και κουνάμε καταφατικά τα κεφάλια.Ρωταω που είναι η διασταύρωση για Τρίκαλα και λέει από εκεί που ήρθατε!Εκεί στα κύματα δηλαδή γιατί κοιτούσαμε το δρόμο και όχι τις πινακίδες!Παλι πίσω λοιπόν με μια αστυνομικό να φωνάζει η Παναγία μαζί σας.Εξω από το Αρτεσιανό ο δρόμος πάλι κλειστός.Φτανουμε μπροστά στα νερά και βλεπουμε ένα isuzu αγροτικό να περνάει και τα νερά να πετάγονται πάνω από το καπό.Ενα αμάξι που το παρέσυρε το νερό στα δεξιά της μπάρας.Απο εδώ δε περνάμε λέμε.Καποιος από τη περιοχή που έφτασε εκεί η την ώρα μας προτείνει να το παρακάμψουμε μέσα από το χωριό.Απο εκεί και πέρα όλοι οι δρόμοι ήταν στεγνοι και καθαροί.

Φτάνουμε Τρίκαλα και στην είσοδο της πόλης σταματάμε για καφε.Μιλαω με τον Πασχάλη και ενημερώνω για την παράκαμψη στο Αρτεσιανό.Στα καπάκια με παίρνει ο Μπάμπης κ λέει άκυρο το πηλιο,ο Ιανός πάει προ τα εκεί.Απο πίσω έρχεται ο Ανέστης με μεγάλη ομάδα.Τα χαμόγελα είναι μεγάλα αφού βρεθήκαμε με φίλους επιτέλους και είναι όλοι καλα.Λενε για Καστράκι.Εμεις θέλουμε να οδηγήσουμε και αποφασίζουμε να πάμε Χαλίκι στον Χρήστο.

Στην αρχή λέμε θα πάμε από Χάνι Μουργκανι αλλά μόλις περάσαμε τα Τρίκαλα και είδαμε ταμπέλα για Πύλη στρίψαμε αμέσως ως γνήσιοι σουδρονταμαραιοι που αλλάζουν διαδρομές κάθε 5 χιλιόμετρα! Ανάβαση στην Ελάτη και στάση στα τρία ποτάμια!Ο Θοδωρής και ο Βάιος πάνε Χαλίκι να παραγγείλουν κ οι υπόλοιποι πάμε στον Μπαρο για απογευματινή φωτογραφία!Στο Χαλίκι μείναμε στον ξενώνα με 10€ εκαστος.Το τι έγινε όλο το βράδυ στον Χρήστο όσοι μας ξέρουν μπορούν να καταλάβουν..Την επόμενη μέρα πάντως δεν είχε να σερβίρει ούτε μια μπύρα!

Η διαδρομή του Σαββάτου

Κυριακάτικο ηλιόλουστο ξύπνημα,πρωινο,καφές και φύγαμε! Ανεβαίνουμε πάλι στο Μπαρο και κλασικά στον αυχένα έχει παρέες με μηχανές που θαυμάζουν το υπερθέαμα!Πρώτη στάση στο Συρράκο και καφεδάκι στο χέρι στο κέντρο στη βρύση!Κατεβήκαμε Γιάννενα από το Πετροβούνι με στάση στο σημείο που βρίσκεται το μνημείο από το τραγικό δυστύχημα με το λεωφορείο το 1958 με αποτέλεσμα το θάνατο 29 επιβατών.

Βενζίνη στα Γιάννενα και στάση για μεσημεριανό παρέα με τον φίλο και συντροχο Φανη.Εγω ο Νίκος και ο Γιώργος θα συνεχίζαμε την βόλτα αφού είχαμε ρεπό τη Δευτέρα.Οι υπόλοιποι γύρισαν  Κοζάνη.Ειπαμε να ανηφορίσουμε στο Πωγώνι και συγκεκριμένα στον Παλαιόπυργο.Ο Φάνης που είναι από το χωριό μας έδωσε τα κλειδιά να πάμε για ύπνο στο σπίτι του.Ανεβηκαμε στον Παλαιόπυργο από Ζίτσα,βγηκαμε Καλπάκι από Πηγές Βελλάς και μέσω Βυσσανης και Ωραιοκάστρου φτάσαμε στο χωριό. Εκει ήταν και ο πατέρας του Φάνη,ο Τάκης που μας περίμενε με χαμόγελα,μεζέδες,κρασί σπιτικό και ατέλειωτες ώρες συζήτησης! Φάνη και Τάκη ευχαριστούμε για την φιλοξενία!Με το καλό να ανταμώσουμε πάλι!

Διαδρομή Κυριακής

Τη Δευτέρα σηκωθηκαμε με το πάσο μας και ξεκινήσαμε για Κοζάνη μετά της 12 το πρωί.Περασαμε από τη Μονή Μολυβδοσκεπαστου,βγηκαμε Κόνιτσα και ανεβήκαμε Σαμαρίνα από τη Φούρκα.Πηγαμε Βασιλίτσα και Γρεβενά από τα γνωστά περάσματα και Κοζάνη μέσω Αμυγδαλιάς,Αγίου Γεωργίου και Μηλιάς.ο παλιός επαρχιακός Γρεβενά Κοζάνη είναι κλειστός για έργα μετά το Βατόλακκο.Επιστροφη στη βάση μας 6 το απόγευμα με συνολικα χιλιόμετρα τετραήμερου 755 που είναι και τα λιγότερα που έχουμε γράψει σα παρέα!

Διαδρομή Δευτέρας

Ήταν μια διαφορετική εκδρομή από όλες μέχρι τώρα.Οι εικόνες ήταν καινούριες,πρωτόγνωρες και σκληρές.Πολλοι είπαν πως ήταν επικίνδυνη βόλτα αλλά δε κινδυνεψαμε ουσιαστικά κάπου.Εκει που είπαμε πως δε περνάει βρίσκαμε αλλο δρόμο με ασφαλές πέρασμά.Το σίγουρο είναι πως δε βρεθήκαμε ποτέ σε λάθος σημείο τη λάθος στιγμή.Αφου φύγαμε από το κέντρο της Καρδίτσας δε σκέφτηκε κανείς να γυρίσει Κοζάνη.

Μπορεί να μη βρεθήκαμε όλοι μαζί σα Βόρεια παρεα.Ουτε οδηγησαμε όλοι μαζί.Ουτε το βράδυ κάτσαμε σε μια δικιά μας πλατεία να φωνάζουμε και να χορεύουμε τα περιστέρια.Το ξέρουμε όμως πως την επόμενη φορά όλα τα παραπάνω θα γίνουν.Οι άνθρωποι που χάθηκαν ομως,όπως και οι περιουσίες τον κατοίκων που επλήγησαν από τον φονικό τελικά κυκλώνα είναι κάτι που δεν μπορείς να το αλλάξεις.Και το μυαλό μας πρέπει να είναι εκεί.

Στην επόμενη με υγεία μάγκες μου!