31 Αυγ 2015

5 χωμάτινες μέρες Βάλια Κάλντα - Γράμμος 2015

Κείμενο - φωτογραφίες Στέφανος Αρσένης

Το γενικό πλάνο ήταν Βάλια κάλντα - Βλαχοχώρια- Γράμμος. Ηλεκτρονικό αρχείο της διαδρομής δεν υπάρχει καθώς ο πλοηγός μας (@sob) είναι traditional.. αναλογικός χάρτης. Φωτογραφίες δυστυχώς λίγες, καθώς ο γράφων ξέχασε την φωτογραφική μηχανή... 2 ΧΤ660Ζ TENERE, 1 640 ADV, 1 DOMINATOR 650 & εξοπλισμός camping για τις περισσότερες διανυκτερεύσεις .

1ή μέρα Λάρισα – Βάλια Κάλντα- Δίστρατο

Το ραντεβού δόθηκε στα Τρίκαλα & ξεκινήσαμε χαλαρά για την είσοδο μας στην Βαλια Κάλντα. Μετά από μια στάση στην Καλαμπάκα για τα τελευταία ψώνια, λίγο πριν το χωριό Παναγιά ‘’βγαίνοντας’’ από μια δεξιά στροφή κόβεται η ντίζα του συμπλέκτη! Ωραία αρχίσαμε… ευτυχώς είχα κρατήσει την παλιά ντίζα σαν ρεζέρβα (αυτήν που κόπηκε μετρούσε μόλις 1 χρόνο ζωής). Αλλάζουμε ντίζα & συνεχίζουμε,

πρώτη στάση για καφεδάκι & νερό στην Βάλια Κάλντα.
[​IMG]

Αφού διασχίσαμε την Βάλια Κάλντα, συνεχίζουμε ακολουθώντας τη χωμάτινη διαδρομή προς Δίστρατο, ο δρόμος παρατημένος & σε μερικά σημεία είχε μικρές δυσκολίες. Η ζέστη αφόρητη (Αύγουστος γαρ) & τα μυγάκια πολλά. Λίγο πριν φτάσουμε στο Δίστρατο, όπου & θα διανυκτερεύαμε αρχίζει να ψιλοβρέχει. Τα τελευταία χιλιόμετρα ήταν απολαυστικά γρήγορα, καθώς είχαμε βγει πλέον σε βατό χωματόδρομο & αναπτύξαμε ταχύτητα προκειμένου να αποφύγουμε τη βροχή. Μετά από ένα σύντομο meeting αποφασίζουμε να διανυκτερεύσουμε στην Εκκλησία πάνω από το χωριό ώστε να έχουμε κάλυψη από την βροχή. Παραγγελιά φαγητού από την Ταβέρνα του χωριού & τσιπουράκι.

Βάλια Κάλντα

2η μέρα Δίστρατο – Μόλιστα – Λουτρά Αμάραντου

Πρωινή θέα με το σύννεφο να καλύπτει το χωριό…
[​IMG]

Εκκίνηση με κατεύθυνση προς Κόνιτσα, σε κάποιο σημείο της διαδρομής ο πλοηγός μας, έχει βρει μια χωμάτινη διαδρομή που μας οδηγεί προς Μόλιστα & την Ε.Ο. Κοζάνης- Ιωαννίνων.

Στη διαδρομή προς Μόλιστα

Ανεφοδιαζόμαστε στην Κόνιτσα & επιστρέφουμε να συνεχίσουμε προς Αμάραντο & βλέπουμε. Όταν φτάνουμε στο Αμάραντο –συνοδεία του Σαραντάπορου ποταμού στην μεγαλύτερη διάρκεια της διαδρομής- μαύρα σύννεφα καλύπτουν τον ουρανό & αποφασίζουμε να μην συνεχίσουμε (χωμάτινα) προς Πυρσόγιαννη. Για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα μαυρίλα πάνω από τα κεφάλια μας, αναζητούμε καταφύγιο για να στήσουμε τις σκηνές, δεν βρίσκουμε κάτι αξιόλογο & αφού έχουμε μάθει ότι στην περιοχή υπάρχουν λουτρά (ατμού..) αποφασίζουμε να το εκμεταλλευτούμε. Βρίσκουμε δωμάτια, πάμε στα λουτρά για χαλάρωση & συνεχίζουμε με τσίπουρο & φαγητό...

3η μέρα Λουτρά Αμάραντου – Πληκάτι – Αετομηλίτσα- Αρένες Γράμμου

Η 3η μέρα έχει τα περισσότερα χωμάτινα χιλιόμετρα, μετά από ένα καλό πρωινό & αφού έχουμε πάρει οδηγίες από την προηγούμενη ημέρα για την διαδρομή, ξεκινάμε χωμάτινα για Πυρσόγιαννη.

Από την διαδρομή Λουτρά Αμάραντου - Πυρσόγιανη
[​IMG]
Από εκεί κατευθυνόμαστε προς Πληκάτι. Προτού φτάσουμε στο χωριό στρίβουμε δεξιά & πιάνουμε χώμα ανηφορίζοντας τον Γράμμο. Μέτα από μίνι σύσκεψη αποφασίζουμε να μην πάμε μέχρι το μνημείο. Κατηφορίζοντας βλέπουμε την Αετομηλίτσα.

Αετομηλίτσα
Στάση για ανεφοδιασμό (λέγε με παϊδάκι) εντός του χωριού. Συνεχίζουμε με πρώτη στάση τις αρρένες προκειμένου να κατασκηνώσουμε. Λόγο ημέρας (14 Αυγούστου) έχει αρκετό κόσμο & προχωράμε αναζητώντας νέο σημείο για διανυκτέρευση. Μετά από μερικά μπρος-πίσω & μια επίσκεψη στον Άγιο Ζαχαρία, καταλήγουμε σε σημείο διανυκτέρευσης & ξεκινούν οι γνωστές διαδικασίες.. .

O Άγιος Ζαχαρίας

4η μέρα Αρένες Γράμμου- Αετομηλίτσα - Κόνιτσα - Λίμνη Δίστρατου

Για έναν περίεργο λόγο την προηγούμενη νύχτα είχε υπερβολική ζέστη. Ετοιμαζόμαστε με μια σχετική καθυστέρηση & ξεκινάμε για μια από τις πιο ωραίες ορεινές διαδρομές που έχω κάνει: Γράμμουστα- Αετομηλίτσα μέσω στάνης Λάμπρου. Φτάνουμε στο χωριό & αφού πάρουμε τις σχετικές οδηγίες ξεκινάμε. Δύσκολη διαδρομή αρχικά, με τον μισό δρόμο να λείπει & κάποια δύσκολα σημεία. Αργότερα η διαδρομή γίνεται πιο βατή & απολαυστική.

Γράμμουστα - Αετομηλίτσα
[​IMG]

Εδώ πραγματικά χρειαζότανε η φωτογραφική. Μετά από μια απρόσμενη συνάντηση με ένα xr250 κατηφορίζουμε προς Αετομηλίτσα.

Σύσκεψη για ανεφοδιασμό σε καύσιμα γιατί το Domi στέγνωνε. Η απόφαση πάρθηκε, κατηφορίζουμε ασφάλτινα για Κόνιτσα & βλέπουμε. Το ημερολόγιο γράφει 15 Αυγούστου & φυσικά τα περισσότερα βενζινάδικα είναι κλειστά, έχουμε φύγει από Κόνιτσα προς Γιάννενα μέσα στο καταμεσήμερο & κυνηγάμε βενζινάδικο. Βρίσκουμε, αλλά η ψυχολογία στο ναδίρ, κούραση... ήλιος… Μετά από ένα απαραίτητο διάλειμμα αποφασίζουμε να κατευθυνθούμε προς το καταφύγιο Σμόλικα. Ξαναμπαίνουμε στην Κόνιτσα για να αγοράσουμε προμήθειες αλλά τίποτα. Δεν βαριέσαι πάμε & βλέπουμε ….ανηφορίζουμε προς Παλαιοσέλι & εκεί (εάν δεν κάνω λάθος) το χωριό έχει πανηγύρι & μαθαίνουμε ότι το καταφύγιο έχει αρκετό κόσμο, δεν βρίσκουμε ούτε εδώ κρεοπωλείο για τον απαραίτητο ανεφοδιασμό. Αγοράζουμε λίγο τσίπουρο καθώς τα αποθέματα μας τελείωναν & ανηφορίζουμε προς Βασιλίτσα & αποφασίζουμε στην πορεία. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά για τρίτη συνεχόμενη μέρα μαύρα σύννεφα αρχίζουν να σκεπάζουν τον ουρανό….. Έχοντας βαρεθεί κάθε απόγευμα να ψάχνουμε κατάλυμα προκειμένου να αποφύγουμε την μπόρα η οποία ποτέ –σχεδόν- δεν ήρθε & μη θέλοντας να χαραμίσουμε την τελευταία μας διανυκτέρευση κάτω από ένα στέγαστρο αποφασίζουμε να διανυκτερεύσουμε στην λίμνη Διστράτου (όπου ήταν προγραμματισμένη η διανυκτέρευση της πρώτης ημέρα αλλά ματαιώθηκε λόγο καιρού).

Η λίμνη

Διανυκτέρευση στη Λίμνη Διστράτου

Η σοφότερη επιλογή του ταξιδιού ….η βροχή δεν ήρθε ποτέ & εμείς διανυκτερεύσαμε στα 1,750μ κάτω από την Βασιλίτσα, δίπλα στην Λίμνη Διστράτου όπου τελειώσαμε τα αποθέματα κονσέρβας που είχαμε….

5η μέρα Λίμνη Διστράτου –Βάλια Κίρνα - Ηλιοχώρι – Βωβούσα - Λάρισα

Χαλαρή εκκίνηση σήμερα, ημέρα επιστροφής. Αποφασίζουμε να πάμε Σαμαρίνα, να διασχίσουμε την Βάλια Κίρνα & μέσω Ηλιοχωρίου να καταλήξουμε Βωβούσα.

Απο την διαδρομή στην Βάλια Κίρνα
[​IMG]

Η σημερινή διαδρομή είναι βατή χωρίς δυσκολίες & τα χιλιόμετρα βγαίνουν σχετικά γρήγορα. Η διαδρομή Βρυσοχώρι – Ηλιοχώρι -Βωβούσα γίνεται & με επιβατικό αυτοκίνητο (αρκεί να μην το λυπάσαι). Φτάνουμε Βωβούσα περίπου μεσημέρι. Αφού γίνεται μια μίνι σύσκεψη έξω από το χωριό, αποφασίζουμε να μπούμε όλοι μαζί στην πλατεία να τσιμπήσουμε κάτι… Την μπόρα που γλιτώσαμε όλες τις προηγούμενες μέρες, την συναντήσαμε στην Βωβούσα, ευτυχώς μας βρήκε στον καφενέ της πλατείας!

Βωβούσα

Αφού σταμάτησε η βροχή οι μισοί έφυγαν για Καλαμπάκα κατευθείαν, ενώ οι άλλοι αποφασίσαμε να κινηθούμε προς Περιβόλι & να κάνουμε ένα τελευταίο χωμάτινο πέρασμα προς Κρανιά & να επιστρέψουμε Λάρισα.